Nesouhlasíme ani se snahami o propojení Smečenské a Vašíčkovy ulice.
- Lokalita „Obalovna“ není napojena na kapacitně odpovídající komunikace. Územní plán ani studie ÚS21 ve stávající podobě nepožaduje po investorovi zajištění dopravního napojení na silniční síť, resp. ul. Smečenskou, vzdálenou cca 200 m. ÚS21 navíc umožňuje využít dopravní napojení skrz čtvrť rodinných domů, na komunikace ul. Vítězná/Vašíčkova, přičemž tato trasa je od hlavních silnic vzdálena cca 1200 m.
- Předpokládáme, že při posuzování územní studie (ani územního plánu) nebyla investorem předložena dopravní studie.
- Hlavní napojení lokality „Obalovna“ na sil. III/23631, ul. Smečenská, je po stávající panelové komunikaci. Její užívání má tak významný dopad na hlučnost a šíření vibrací. Komunikace je bez odděleného chodníku a ani podél sil. III/23631 není vyřešena návaznost pěších tras.
- Pokud se uvažuje vlivem realizace záměru „Obalovna“ s průjezdem nových cca 400 osobních automobilů, bude to znamenat katastrofální zátěž pro všechny dotčené stávající obytné čtvrti.
- Jedná se zejména o část ulice Smečenská (panelová cesta podél lesa) a rezidenční oblast mezi ulicemi Bory Kříže, Jiřího Koláře, Em. Zahrádky, Vítězná a Vašíčkova (tedy ulice Jiřího Koláře, Bory Kříže, Vladimíra Boudníka, Bohuslava Niederleho, Antonína Raymonda, Ludviky Smrčkové, Em. Zahrádky, Ant. Rendla, Štulcova, Štulcova, a Františka Zvonaře).
- Navíc je velmi pravděpodobné, že výše uvedená rezidenční oblast bude některými motoristy (a také částí zákazníků prodejny stavebního řeziva v ulici Smečenská) využívána ke zkrácení jejich tranzitní trasy, a to vedlejšími úzkými uličkami přes stávající čistě obytné zóny.
- Upozorňujeme, že místní komunikace bloku staré zástavby mezi ulicemi Em. Zahrádky, Vítězná a Vašíčkova nebyly nikdy koncipovány jako tranzitní komunikace a vždy měly sloužit pouze pro přímou dopravní obsluhu místních nemovitostí. Místní komunikace jsou historicky v uspořádání s těsně přiléhající zástavbou, místy jednostranným chodníkem, těsně přiléhajícími vstupy a vjezdy k vozovce (do 0,5 m) a s nedostatečným oddělením chodců od motorové dopravy (bezpečnost a komfort chodců). Většina rodinných domů je situována přímo na uliční čáře a proto jsou v křižovatkách nedostatečné rozhledové poměry (tzv. rozhledové trojúhelníky). Komunikace jsou z uvedených důvodů v režimu „zóna 30“ a bez úpravy přednosti v jízdě v křižovatkách, z čehož plyne snižování rychlosti a rozjíždění, tj. zvýšená zátěž hlukem a emisemi.
- S ohledem k době vzniku staré zástavby jsou z dnešního pohledu nedostatečně řešeny požadavky statické dopravy. Na vlastních pozemcích rodinných domů není vytvořen potřebný počet parkovacích míst a proto jsou obyvatelé tohoto bloku nuceni parkovat své osobní automobily i na místních komunikacích.
- Z výše uvedených důvodů je nepřípustné zavést do stávajícího bloku obytné zástavby novou tranzitní dopravu.
- Z výše uvedených důvodů je nezbytné zajistit odpovídající řešení připojení ul. Smečenská, resp. celého dopravního uzlu sil. III/23631, III/23635 a MK ul. Smečenská, na hranici zastavěného území města.
- Je nám známa skutečnost, že město Kladno získá od stávajícího majitele, Benediktinského arciopatství sv. Vojtěcha a sv. Markéty v Praze-Břevnově, Markétská 1/28, Břevnov, 169 00 Praha 6, do svého majetku a správy část místní komunikace Bory Kříže severně od domu č.p. 1000.
- Tato část komunikace je v současné době na severozápadní straně slepá a je zakončena uzavřeným vjezdem do areálu „Obalovny“.
- Propojením dosud slepých ulic Smečenská (panelová cesta podél lesa) a Bory Kříže by došlo k nežádoucímu vytvoření tranzitní trasy čistě obytnou čtvrtí se všemi nežádoucími důsledky.
- Toto propojení není žádoucí ani v případě nerealizace záměru podle Územní studie ÚS21 nebo při úpravách této studie i s nižší hustotou zástavby.
- V případě propojení ulic Smečenská a Bory Kříže žádáme znemožnění průjezdu motorových vozidel danou lokalitou, tj. zachování stávajícího dopravního řešení.
- Znemožnění průjezdu motorových vozidel navrhujeme umístit u severozápadní hranice pozemku parc.č. 148/74 k.ú. Rozdělov (RD č.p. 1000), tedy v místě stávajícího východního vjezdu do areálu „Obalovny“.
- Precedentem v tomto požadavku je pro nás v současné době dokončené zamezení tranzitní dopravy v ulici Ve Strnadovně.
- Pěší propojení těchto ulic Smečenská a Bory Kříže podporujeme.
Odmítáme zásahy do stávajícího lesa, nesouhlasíme se snahami o propojení Smečenské a Vašíčkovy ulice.
- Nové územní studie Obalovna a Rozdělov-Sever opět počítají s možností zásahu do příměstského lesa za účelem zlepšení dopravní obslužnosti nových developerských projektů. Takovéto zásahy zásadně odmítáme a považujeme za nebezpečný precedens. Do lesního porostu v okolí Kladna nebylo zasahováno od roku 1989. Jakýkoliv zásah za účelem využití lesa k rozvoji města považujeme za neodůvodněný vzhledem k dostatku rozvojových ploch.
- V roce 2015 podala řada občanů města Kladna, mj. prostřednictvím věcně shodné připomínky (námitky) zástupců veřejnosti Ing. Michala Hudce a Ing. Martina Modra, požadavek na vypuštění navrhovaného dopravního propojení Smečenské a Vašíčkovy ulice podél lesa.
- Důvody nesouhlasu občanů s touto komunikací byly tyto:
- nesoulad návrhu komunikace ze Zásadami územního rozvoje,
- návrh komunikace blízko evropsky významné lokality Natura 2000,
- návrh komunikace do stávající klidové zóny,
- zvýšení hlučnosti a prašnosti v okolí nové komunikace,
- snížení hodnoty nemovitostí v blízkosti nové komunikace,
- zhoršení přístupu k lesu,
- zhoršení kvality lesa (les zařazen do kategorie zvláštního určení).
- Této námitce bylo pořizovatelem územního plánu vyhověno a nově navrhovaná část komunikace podél lesa byla z územního plánu vypuštěna.
- Město Kladno odůvodnilo vypuštění části komunikace také tím, že v nových rozvojových plochách bude stanovena podmínka dopravního řešení v rámci návrhových ploch.
- V současné době jsou na webových stránkách města Kladna prezentovány nové územní studie, ze kterých je zřejmě, že se město Kladno snaží opět prosadit dopravní propojení Smečenské a Vašíčkovy ulice, a to postupnou (tzv. salámovou) metodou. Jedná tak i přes odpor veřejnosti a nesoulad záměru s územním plánem.
- Zejména se jedná o územní studie ÚS21 „Obalovna“ a ÚS9 „Rozdělov sever“. ÚS21 předpokládá propojení Smečenské ulice do ulice Bory Kříže. ÚS9 předpokládá novou dopravní komunikaci podél lesa, nic neskrývá a dokonce ji nazývá Smečenskou. Tím přiznává, že jednoznačně plánuje propojení Smečenské a Vašíčkovi ulice.
- Přitom v blocích 06A, 06B a 08 podle ÚS9 jsou v současné době nabízeny k prodeji drahé pozemky pro výstavbu individuálních RD, podél kterých by mohla v budoucnu projíždět tranzitní doprava.
- Důvody nesouhlasu občanů s touto komunikací byly tyto:
- Z výše uvedených důvodů jsme kategoricky proti jakémukoli propojení Smečenské a Vašíčkovy ulice.
Zde jsou dostupné dokumenty, které byly umístěny na úřední desce města Kladno k územní studii 21 – OBALOVNA, která dle našeho názoru nezohledňuje dostatečně umístění lokality, nemá vyřešené napojení na inženýrské sítě a nezohledňuje soukromý vlastníků přilehlých pozemků.
Když si prohlédnete prostorové uspořádání, je zde na první pohled patrné, že změna má posloužit pouze developerům, kteří využívají současné bytové krize a mají snahu co nejvíce ekonomicky vytěžit území bez ohledu na další důsledky pro zbývající část obyvatel.